Sztuka Wojny

Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

    Rekrutacja

    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Rekrutacja Empty Rekrutacja

    Pisanie by Piastun Sob Paź 15, 2022 5:32 pm

    Podanie złożone przez gracza powinno zawierać: nazwę, oznaczone na mapie wybrane prowincje startowe, kolor jaki chcemy żeby nasze państwo miało na mapie (jeżeli jest inny niż na załączonej mapie), wybrany ustrój oraz historię powstania państwa. Oczywiście podanie może (a w pewnej mierze nawet powinno) zawierać dowolne dodatkowe elementy takie jak dokładniejszy opis ustroju, opis startowego bohatera i najważniejszych postaci, herb, zwyczaje, wierzenia lub opis społeczeństwa. Dodatkowe informacje nie są jednak aż tak istotne, a w dużej mierze mogą nie być wiążące dla mnie lub innych graczy. Mają jednak znaczenie fabularne oraz mogą być przedmiotem różnych eventów (nie koniecznie pozytywnych) w grze. Można zatem historię miasta wywodzić od jakiegoś legendarnego herosa lub bóstwa, jednak nie ma pewności, że jakkolwiek uwzględnię to w rozgrywce, mimo że mogę.

    Podanie będzie decydowało także o (co do zasady) niewielkim bonusie startowym jaki gracz może uzyskać w zależności od jakości* podania oraz w przypadku konkursu podań, gdy więcej niż jeden gracz wybierze daną prowincje.

    Zasady rekrutacji
    • Każdy gracz wybiera na start 3 dowolne prowincje z mapy poniżej.
    • Zaznaczone na bordowo tereny Tracji nie są dostępne z racji państw NPC, które tam będą się znajdować.
    • Wybierane prowincje muszą do siebie przylegać, a w przypadku wysp, lub wyboru terenu lądowego z wyspą, muszą to być wyspy leżące najbliżej optycznie (albo na tyle blisko aby obiektywnie nie raziło to w oczy, jeśli odpowiednio to uzasadnimy w opisie państwa).
    • Jeżeli nie uzbiera się liczba 15 graczy, rekrutację przeprowadzimy jeszcze raz, z wyłączeniem spawnu w Azji mniejszej i na wyspach, które pozostaną wówczas do kolonizacji.
    • Jeżeli graczy będzie na tyle dużo, że po kilku turach rozgrywki uznam, że miejsca pod kolonizację (w rozumieniu mechaniki) brakuje, możliwe że rozszerzymy ją o kilka dodatkowych terenów takich jak Cypr czy Sycylia.


    Link do mapy - Klik!

    Ramy uniwersum
    Jako, że edycja jest tematyczna i ma miejsce w świecie Hellenistycznym, a mechanika jest w dużej mierze stworzona właśnie pod to wszystkie składane podania powinny wpasowywać się w pewien standard. Gramy tylko szeroko pojętą cywilizacją Helleńską, co oznacza, że wszystkie państwa muszą mieć kulturę i religię przynajmniej większościowo zbieżną z tą jakkolwiek intuicyjnie pojmowaną cywilizacją. Nie gramy zatem Persami, Egipcjanami, Żydami ani innym niepewnym elementem obcym. Jeśli ktoś bardzo chce, może stworzyć państwo np. na wpół zhellenizowanych Traków, którzy w Czasie Mroku przywędrowali do Macedonii albo przepłynęli do Jonii, jednak ostrzegam, że może mieć to swoje skutki fabularne w trakcie gry.

    Reguły kolizyjne

    • W przypadku gdy dwóch graczy wybierze te same prowincje pierwszeństwo mają patologiczni gracze, którzy podczas ostatniej edycji zachowywali się z RIGCZem, nie sprawiali większych problemów albo co do których mogę żywić nadzieje quality gry i zachowania. Są to: Gustaw, AdDur, Inferr, Rodr, Princeps, MrMatimh, Saharczyk, Hareoon, Sadzio, Krewetki, Wierzymierz, Demczuk, Vaiar, Rizi, Oficer, Elay, Dukin oraz Herc. Jeśli kogoś pominąłem a uważa, że powinien tu być - niech rzuci kamieniem na DC. Nie ma znaczenia zatem czas złożenia podania.
    • W przypadku gdy wymienieni powyżej nie dogadają sie co do terytorium, decyduje jakość podania, w ostateczności rzut kością.
    • Całą resztę graczy nowych naturalnie również serdecznie zapraszam (takich nawet w szczególności).
    • Naturalnie jest także pewna pula nadzwyczajnie nieciekawych typów, umieszczonych na czarnej liście, którzy (nie)stety nie zagrają.
      Każde zgłoszenie umieszczamy w nowym temacie!


    Początkowa rekrutacja potrwa do 26 października do godziny 17:00. Po tym czasie zacznę akceptować wszystkie złożone podania. Po tym czasie nie będzie już możliwości zmieniania podania. Rekrutacja uzupełniająca będzie możliwa jeszcze przez kilka pierwszych tur.

    Możliwe, że podania graczy z listy powyżej zacznę akceptować wcześniej, jeżeli zgłoszą taką wolę oraz z wysokim stopniem prawdopodobieństwa będę mógł stwierdzić, że na to miejsce nikt już lepszego podania nie złoży.

    Do niektórych podań mogę mieć pytania, bądź mogę nie zgadzać się z tym co zostało napisane.

    Złoża surowców są po części historyczne, po części losowe, a po części dostosowane do balansu. Odnośnie legendarnych ruin i miejsc mitycznych - patrz kanał "pytania" na Discordzie.



    *Przez jakość rozumiem przejrzystość złożonego podania, spójność merytoryczną, ciekawy opis. Podanie dobre nie oznacza podania długiego!. Wręcz przeciwnie, jeżeli ktoś ma dobrą i spójną koncepcję, potrafi ją przedstawić nie zanudzając mnie oraz innych. Przykłady kilku wzorowych podań z ostatniej edycji (oczywiście nie muszą być aż takie dopicowane, to nie konkurs piękności tylko gra tekstowa):

    Podanie wzorowe 1
    Podanie wzorowe 2
    Podanie wzorowe 3
    Podanie wzorowe 4 - choć obrazków mogłoby być mniej.
    Podanie wzorowe 5
    Podanie wzorowe 6

    Przykłady podań niewzorowych
    Podanie niewzorowe - tutaj na przykład podanie mimo, że ładne i dobre to jest zdecydowanie za długie. Autor umieszcza mnóstwo niewiele wnoszących informacji, które czyta się jak podstawy prawoznawstwa albo metodykę badań historycznych.
    Podanie niewzorowe 3 - tu z kolei podanie z krótkie, ciężko cokolwiek powiedzieć o tym państwie. W dodatku mapa rozjebująca strukturę forum.
    Podanie niewzorowe 2 - Podanie nieskładne pod każdym względem, częściowo przekopjowane z wikipedii, szpetne i w ogóle nie wiadomo o co chodzi.
    Podanie niewzorowe 4 - mimo, że ładne i spójne merytorycznie, to poziom abstrakcji, absurdu i odchylenia od założonego uniwersum jest troszkę za duży.

    addemczuk likes this post

      Similar topics

      -

      Obecny czas to Czw Maj 16, 2024 5:44 am