Natknęliśmy się na mityczne miejsce.
Siedlisko Grai
Prowincja: Oinoe
Trzy szpetne staruszki, zwane także Starkami lub Forkidami, posiadają tylko jedno oko i jeden ząb, którymi wymieniają się w razie potrzeby. Starożytne podania głoszą, że strzegą one jakiejś tajemnicy. Gdybyśmy tylko byli tak przebiegli żeby wykraść im jedyne oko albo tak przekonujący, żeby skłonić ich do wyjawienia nam tą tajemnicy, być może zdobylibyśmy istotną przewagę nad naszymi przeciwnikami. Tak czy inaczej, staruchy będą nam wdzięczne, jeżeli pozwolimy im wieść spokojny żywot na wyspie z dala od ludzi i nie wygnamy ich stąd.
W dalszą (niejawną) interakcję z Grajami może wejść bohater gracza będącego właścicielem prowincji lub posiadający tu kolonię (lub bohater innego gracza za jego zgodą), dysponujący odpowiednimi poziomami sprytu lub perswazji (sprawdzenie dokładnych warunków umożliwia wyrocznia Delficka) lub najęty do tego celu Perseusz.
Odkryto legendarną ruinę!
Kaplica Dionizyjska na Naksos
Koszt odbudowy: 200 drachm, 4 bloki marmuru
Czas odbudowy: 1 pełna tura
Skutek odbudowy:
Natknęliśmy się na mityczną postać!
Ariadna
Prowincja: Naksos
Na wyspie mieszka niegdysiejsza księżniczka króla Krety, która zakochawszy się w odwiedzającym wyspę Tezeuszu, podobno pomogła mu wyjść z labiryntu Minotaura. Gdy ten zwijał się z wyspy do swoich rodzinnych Aten, Ariadna postanowiła uciec z wyspy i popłynąć z nim. Tezeusz miał to nieszczęście, że po drodze zatrzymał się na Naksos, spotykając orszak Dionizosa, który zakochawszy się w Ariadnie, złożył herosowi propozycje przehandlowania Ariadny. W taki sposób księżniczka kreteńska została kochanką wiecznie pijanego boga, zostając na Naksos już na zawsze.
Siedlisko Grai
Prowincja: Oinoe
Trzy szpetne staruszki, zwane także Starkami lub Forkidami, posiadają tylko jedno oko i jeden ząb, którymi wymieniają się w razie potrzeby. Starożytne podania głoszą, że strzegą one jakiejś tajemnicy. Gdybyśmy tylko byli tak przebiegli żeby wykraść im jedyne oko albo tak przekonujący, żeby skłonić ich do wyjawienia nam tą tajemnicy, być może zdobylibyśmy istotną przewagę nad naszymi przeciwnikami. Tak czy inaczej, staruchy będą nam wdzięczne, jeżeli pozwolimy im wieść spokojny żywot na wyspie z dala od ludzi i nie wygnamy ich stąd.
W dalszą (niejawną) interakcję z Grajami może wejść bohater gracza będącego właścicielem prowincji lub posiadający tu kolonię (lub bohater innego gracza za jego zgodą), dysponujący odpowiednimi poziomami sprytu lub perswazji (sprawdzenie dokładnych warunków umożliwia wyrocznia Delficka) lub najęty do tego celu Perseusz.
Odkryto legendarną ruinę!
Kaplica Dionizyjska na Naksos
Naksos było miejscem uwielbianym przez Dionizosa, gdy ten jeszcze chodził po ziemi ze swoim orszakiem. Powodem tego była tradycja uprawiania przez mieszkańców wyspy winnej latorośli. Dionizos szybko zaprzyjaźnił się z tutejszymi rolnikami błogosławiąc ich winnice i zyskując tym samym wiernych wyznawców. Ubodzy chłopi nie mieli odpowiednich zasobów by zbudować mu okazałą świątynię, jednak udało im się postawić niewielkie sanktuarium. W Wiekach Mroku popadło w ruinę, chyba czas ją odbudować.
Prowincja: Naksos Koszt odbudowy: 200 drachm, 4 bloki marmuru
Czas odbudowy: 1 pełna tura
Skutek odbudowy:
- otrzymujemy 10 PH i 5 PB jednorazowo
- Struktura działa jak świątynia, z tym, że nie można użyć Ingerencji "Ekstatyczny obłęd",
- Struktura nie wlicza się do limitu świątyń.
Natknęliśmy się na mityczną postać!
Ariadna
Prowincja: Naksos
Na wyspie mieszka niegdysiejsza księżniczka króla Krety, która zakochawszy się w odwiedzającym wyspę Tezeuszu, podobno pomogła mu wyjść z labiryntu Minotaura. Gdy ten zwijał się z wyspy do swoich rodzinnych Aten, Ariadna postanowiła uciec z wyspy i popłynąć z nim. Tezeusz miał to nieszczęście, że po drodze zatrzymał się na Naksos, spotykając orszak Dionizosa, który zakochawszy się w Ariadnie, złożył herosowi propozycje przehandlowania Ariadny. W taki sposób księżniczka kreteńska została kochanką wiecznie pijanego boga, zostając na Naksos już na zawsze.
- Ingerencje Dionizosa są o 25% tańsze dla gracza będącego właścicielem prowincji lub posiadającego tu kolonię.
- Gracz będący właścicielem prowincji lub posiadający tu kolonię (lub bohater innego gracza za jego zgodą) może wejść w interakcję z Ariadną.