Odkryto legendarną ruinę!
Diolkos
Koszt odbudowy: 300 drachm, 3 wozy specjalnego drzewa
Czas odbudowy: 3 pełne tury
Skutek odbudowy:
Diolkos
Przekop przesmyku korynckiego, tak by mogły po nim swobodnie przepływać statki jest niestety niemożliwy, jednak nasi dziadowie potrafili sobie z tym poradzić. W tym celu, w najkrótszym miejscu tego odcinka wytyczono i wyłożono ogładzonymi kamieniami lub porządnymi pniakami szeroką drogę, dzięki której połączono Zatokę Sarońską z Zatoką Koryncką. Dzięki temu, żeglarze mogli zaoszczędzić czas i zniwelować ryzyko opływania Peloponezu, wyciągając swój okręt na brzeg i przeciągając go wołami przez drogę. W skarbcu zaś zostawały pieniądze z należnego cła. Odbudujmy diolkos, a z tego rozwiązania, będzie mogła skorzystać także flota wojenna.
Prowincja: KoryntiaKoszt odbudowy: 300 drachm, 3 wozy specjalnego drzewa
Czas odbudowy: 3 pełne tury
Skutek odbudowy:
- otrzymujemy 30 PH jednorazowo
- struktura generuje dochód z ceł w wysokości 50 drachm każdej tury od kupców rezygnujących z opływania Peloponezu
- przez prowincję mogą "przepływać" okręty handlowe i wojenne, oczywiście z uwzględnieniem charakteru drogi (bez bitew morskich itp.)
- Struktura może stanowić solidny fundament pod inwestycje fabularną z dziedziny handlu.
- Pozwala na wybudowanie drugiego portu w prowincji (po drugiej stronie lądu)