Odkryto legendarną ruinę!
Artemizjon
I Etap
Koszt odbudowy: 600 drachm, 12 bloków marmuru
Czas odbudowy: 2 pełne tury
Skutek odbudowy:
II Etap
Koszt odbudowy: 250 drachm, 3 bloki złota, 2 bloki srebra, 2 wozy specjalnego drewna, wymaga opracowania "chryzelefantyny"
Czas odbudowy: 1 pełna tura
Skutek odbudowy:
Nie jest możliwe odbudowanie posągu (etap II) bez odbudowy świątyni (etap I)!
Artemizjon
Przeogromna, legendarna świątynia Artemidy, a raczej gruzowisko jakie po niej zostało, już od momentu wejścia na teren dawnego Efezu naprawa poczuciem respektu i poddańczości wobec bogini. Sanktuarium jest znacznie większe niż standardowe świątynie zazwyczaj budowane Artemidzie. Wewnątrz ruin znajdują się także resztki wielkiego posągu wykonanego z różnego rodzaju surowców, który przedstawiał boginie. Odbudowa będzie zatem dwuetapowa! Jeżeli jednak jakiemuś wariatowi przyjdzie do głowy spalić świątynię, a jego zamiary ziszczą się, bogowie mogą odwrócić się od nas że nie przypilnowaliśmy łotra!
Prowincja: EfezjaI Etap
Koszt odbudowy: 600 drachm, 12 bloków marmuru
Czas odbudowy: 2 pełne tury
Skutek odbudowy:
- otrzymujemy jednorazowo 50 PH i 15 PB
- działa jak świątynia Artemidy z tym, że generuje 8 PB zamiast 3 oraz umożliwia specjalną Ingerencje Bogów.Wlicza się do limitu świątyń.
- Jeżeli świątynia ulegnie spaleniu (np. na skutek działania wrogiego wywiadu) tracimy połowę wygenerowanego od początku istnienia świątyni PB.
II Etap
Koszt odbudowy: 250 drachm, 3 bloki złota, 2 bloki srebra, 2 wozy specjalnego drewna, wymaga opracowania "chryzelefantyny"
Czas odbudowy: 1 pełna tura
Skutek odbudowy:
- otrzymujemy 30 PH i 10 PB jednorazowo
- zmniejsza koszt interwencji Artemidy o 1/3.
- zwiększa stały bonus dawany przez świątynię. Obozy myśliwskie w państwie produkują nie 3 wozy żywności więcej a 5 wozów żywności więcej.
Nie jest możliwe odbudowanie posągu (etap II) bez odbudowy świątyni (etap I)!
- Specjalna Ingerencja:
- Zesłanie Dzika Kaledońskiego - 50 PB
Ingerencja możliwa do użycia tylko jeżeli Dzik Kaledoński został już pokonany.
Jako władczyni wszystkich zwierząt, Diana ma posłuch nawet u niektórych mitycznych stworzeń. Respekt zaś jakimi darzą ją inni bogowie, sprawia, że boginka ma chody także u Pana Podziemi. Wielki i potężny dzik, który niegdyś błąkał się po równinach Kaledonii, straszliwie męczy się w Tartarze. Być może pora, aby za zgodą Hadesa zwierzę wróciło na powierzchnię ziemską, wypełniając lasy i doliny głośnymi warknięciami pochodzącymi z jego najeżonych groźnymi rogami nozdrzy. Artemida pobłogosławi zwierzę, by nie padło tak prosto jak niegdyś. Gracz może wysłać Dzika Kaledońskiego do określonej prowincji, w której będzie on nękał rolników, myśliwych, a może nawet mieszkańców miasta. Jest on silniejszy niż pierwotnie występujący Dzik Kaledoński.