Wielki Posąg Heliosa
Koszt budowy : 500 drachm, 10 bloków brązu, 3 bloki żelaza wymaga opracowania "Chryzelefantyny"
Czas budowy: 2 tury
Skutek odbudowy:
Kiedy cała Hellada z uwielbieniem czci Apollina, na Rodos zawsze większą czcią otaczano boga słońca - Heliosa. Lokalni wieszcze mówią, że w dawnych czasach stał tutaj ogromnych rozmiarów kolosalny posąg Heliosa, cały wykonany z brązu, który zapewniał naszej wyspie opiekę bóstwa. Pozłacane oblicze wzbogacone chryzelefantyniwanymi szmaragdami spoglądało na wpływające do portu statki błogosławiąc im. Co prawda nie znaleźliśmy ku temu żadnych dowodów takich jak fundamenty, ale nawet jeżeli takiego posągu nie było, zawsze możemy go postawić.
Prowincja: Rodos północny lub południowy (do wyboru)Koszt budowy : 500 drachm, 10 bloków brązu, 3 bloki żelaza wymaga opracowania "Chryzelefantyny"
Czas budowy: 2 tury
Skutek odbudowy:
- otrzymujemy 30 PH i 10 PB (jednorazowo)
- Powstaje Wielki Posąg Heliosa działający jak świątynia. Nie wliczamy go jednak do limitu świątyń.
- Specyfikacja:
Stały bonus: chroni wyspę (obie prowincje) przed wszelkimi kataklizmami naturalnymi (powodzie, trzęsienia ziemi (sic!), nieurodzaje, susze itp.) Nie dotyczy jednak wrogich Ingerencji Bogów!
Produkcja PB: +4 PB co turę
Przelot rydwanem - 40 PB
Gdy Helios budzi się ze snu i rusza na swoim rydwanie w przejażdżkę po nieboskłonie, nastaje ranek. Gdy oblot kończy się, śmiertelnicy widzą to jako zachodzące za horyzontem słońce i nastanie mroku. Rydwan Heliosa wyznacza cykl dobowy ludzi i zwierząt, lecz nie zawsze tak było. Pewnego razu, gdy do powozu dorwał się syn Heliosa - Faeton, na ziemi rozpętało się prawdziwe piekło. Nie umiał on opanować spłoszonego zaprzęgu, w wyniku czego rydwan sunął o wiele za nisko - zdecydowanie bliżej ziemi niż powinien. Wynikiem tego jest wyschnięcie urodzajnych sawann w Afryce, zczernienie skóry Etiopczyków oraz wyschnięcie niektórych rzek i mórz. Jeżeli poprosimy o to Heliosa, w przyszłej turze przeleci swoim rydwanem podobnie nisko nad wybraną prowincją wroga, wypalając jego uprawy, powodując susze a być może także pożary.
Oślepiająca jasność - 20 PB
Nawet dzieci Heliosa nie śmiały spojrzeć na jego jaśniejące oblicze, w obawie przed utratą wzroku. Jeśli tego zechcemy, Helios na początku następnego roku objawi się wrogiemu bohaterowi, w wyniku czego oślepnie on na 2 tury, tracąc możliwość robienia czegokolwiek.
Mikstura Kirke - 10 PB
Jedną z córek Heliosa jest czarodziejka Kirke, znająca nie tylko arkana magii ale również potrafiąca przyrządzać tajemne wywary. Na naszą prośbę, Helios może rozkazać Kirke by sporządziła dla naszego bohatera miksturę zwiększającą jego umiejętności. Bohater otrzymuje +1 do wybranej umiejętności (można użyć tylko raz w stosunku do każdego bohatera).