el roberto napisał:
Zgoda, natomiast przy cofaniu punktów poszkodowani będą gracze, którzy od początku pakowali bohatera w walkę, bo po tej zmianie sytuacja będzie następująca: herosi od zarządzania wypchali skarbiec drachmami, cofną sobie punkty i dadzą w walkę dorównując bohaterom, którzy od początku szkolili się w tej dziedzinie. Podwójny profit dla nich bo i hajsik się zgadza i umiejętności bojowe od 8 tury. Jak żyć Panie MG?
Teoretycznie tak, ale ponieważ na zarządzaniu można zdobyć maksymalnie 3 expa, Ci co poszli w zarządzanie i teraz przestawią się na walkę będą prawdopodobnie koło 2 poziomów w plecy kosztem parudziesięciu/paruset drachm (im więcej zarobili na zarządzaniu tym bardziej powinni być do tyłu z expem). Można się spierać, że to dalej niezbalansowane, ale chyba nie zadowolimy wszystkich (zwłaszcza, że druga strona chce odszkodowań). Dla mnie więc pomysł Piastuna wydaje się dobrym kompromisem, choć oczywiście ma swoje wady.
Krewetki napisał:Nie wiem skąd pomysł, że przydzielanie bohatera z zarządzaniem do miasta/prowincji daje PH.
Stąd:
https://sztuka-wojny.forumpolish.com/t622-aktualizacja-zasad#7839 Gustaw napisał:
Co sądzicie?
Tak jak napisałeś, o ile ciekawe, to zmiany w I opcji są chyba zbyt duże, żeby je wprowadzać na obecnym etapie gry. Bardziej jestem za tą drugą propozycją (chociaż, wg. tego co pisałem wcześniej, ja bym i zmniejszył bonus z drachm do 15% i bonus z PH zlikwidował).
Officer TJ napisał:Moim zdaniem zmienianie zasad podczas gry jest niezbyt uczciwe i na nie miejscu. Zasady były dla wszystkich graczy jednakowe i nikt nikomu nie bronił iść bohaterem pod zrządzanie, więc lament pewnych osób, że ktoś ma więcej można określić znanym uniwersalnym i ponadczasowym słowem "XD". Każdy kto wybrał zarządzanie również musiał jakoś „expić” bohatera i np. ja osiągnąłem swój poziom działaniami kompletnie niezwiązanymi z kwestiami zarządzania, a co za tym idzie teraz gdy ta umiejętność ma zostać znerfiona, to jestem poszkodowany ponieważ mogłem przez ten czas inaczej użyć bohatera poprzez np. wysłanie go do hadesu i osiągnąć inne korzyści oraz inaczej zaplanować swój rozwój i plan na grę.
Ciężko na start powiedzieć, która mechanika jest niezbalansowana, a która nie - to najczęściej wychodzi w trakcie. Nie gramy w grę paradoxu, gdzie wszystkie mechaniki mają określone wartości od początku do końca. Znajdujemy się w nieco luźniejszym gronie, gdzie możemy w razie czego podyskutować jak powinna wyglądać gra. Problem będzie się pojawiać w niedalekiej przyszłości, jak nasze miasta będą za niedługo osiągać po 300 dochodu i 80% z tej wartości to jest 240 drachm rocznie - w chuj kasy (no i dodatkowo bonusu z PH).
Osoby, które nie ogarnęły, że zarządzanie jest niezbalansowane, będą znacznie do tyłu w tej perspektywie, a przepaść się będzie pogłębiać. Chodzi mi o to, żeby się nie okazało, że gra będzie wyglądać tak, że najsilniejszy okaże się ten co ogarnął jaka mechanika jest najbardziej niezbalansowana i jakiej mechaniki GM nie przemyślał do końca na etapie planowania (nie rzucam kamieniem, bo to się zdarza. Np. TI - o ile miało swoje inne problemy, to np. mechanika rozrostu kolonistów była mocno niezbalansowana na start, więc ją zmieniliśmy na bardziej sprawiedliwą, bo inaczej nie opłacałoby się w ogóle prowadzić ekspansji).
Officer TJ napisał:Jeśli "nerf" zarządzania jest nieunikniony to proponowałbym jak krewetki zabrać jedynie bonus z PH (lub zmniejszyć działanie zarządzania na PH), a wszystkim graczom którzy poszli pod zarządzanie dać w takim przypadku rekompensatę dostosowaną indywidualnie bo jak wiadomo każdy gracz miał inną koncepcję, inny poziom zarządzania i inne rzeczy robił bohaterem. Oczywiście nie mam na myśli rekompensaty typu drachmy, PH, PB itd. tylko coś, co nie zaboli reszty graczy czyli np. skrócony czas budowy legendarnej ruiny albo rekrutacji specjalnej jednostki itd.
No nie, to już lepiej nic nie zmieniać, bo to byłoby straszliwie nieuczciwe wobec tych co nie poszli w zarządzanie.
Officer TJ napisał:Kolejną ciekawą sprawą jest to, że najwięcej do powiedzenia w kwestii „nerfa” maja osoby które wybrały inna ścieżkę rozwoju, i wyglada to na zasadzie, że skoro ja mam więcej to ogólnie jebać mnie i należy mi zabrać bo tak xd. Takie osoby powinny być wyłączone z dyskusji albo analogicznie zaproponować im nerfa innych cech u bohatera jak dowodzenie, walka, wywiad itd.. wtedy gwarantuję, że dyskusja będzie wyglądała zupełnie inaczej.
Źródło: "No kurna, mówię Ci stary..." xD
...
Ale tak serio: ja też poszedłem w zarządzanie, ale uważam, że i tak powinno zostać zdebuffowane. Nie mówię, że powinno zostać zniesione, ale imo bonusy obecnie są za duże i zaburzają balans gry. Z powodów, które napisałem wyżej, lepiej moim zdaniem by było dla gry, jakby te bonusy zmniejszyć (przynajmniej o niewielką wartość).
A i nikt nie rzuca w Cb kamieniami, bo masz najsilniejszy kraj (przynajmniej nie widziałem czegoś takiego) - po prostu: imho mechanika jest niezbalansowana i należy ją zmienić.
Natomiast pomysł z wykluczeniem całej drugiej strony z dyskusji i zobaczeniu jak będzie ona wyglądać później - no nie wiem czy potrzeba komentarza, chyba po prostu to zostawię.
Podsumowując: stoję dalej przy mojej propozycji: zmiana bonusu w drachmach z 20% na 15% - to nie jest duża zmiana, tak, że Ci co poszli w zarządzanie dalej mogą w nie pójść i czerpać całkiem niezłe pieniążki. PH natomiast nie było oryginalnie w zasadach i jak się okazuje, nawet nie wszyscy do dzisiaj i tak zdawali sobie sprawę z tego, że zarządzanie zwiększa PH.