Sztuka Wojny

Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

    Człokowie dworu

    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Człokowie dworu Empty Człokowie dworu

    Pisanie by Piastun Wto Gru 29, 2020 7:24 pm

    Cena najęcia i utrzymywania poszczególnych dworzan nie jest stała, i będzie wzrastała wraz z postępem rozgrywki.

    Więcej niż jednego, możemy posiadać: rycerza, admirała, inżyniera i starostę
    Tylko jednego możemy posiadać: cała reszta towarzystwa

    Cena za rycerza, admirała, inżyniera, starostę - 15 sztuk złota, 2 sztuki złota co turę
    Cena za całą resztę - 30 sztuk złota, 3 sztuk złota co turę

    Lista Dworzan:

    Rycerz
    Jedna z ważniejszych osobistości we dworze. Dowodzi naszymi wojskami, znacznie zwiększając ich skuteczność w boju. Co do zasady, pochodzi z któregoś z najmożniejszych rodów w naszym państwie. Można posiadać więcej niż jednego rycerza.

    Skarbnik nadworny
    Oprócz tradycyjnej opieki nad kluczami do skarbca, zwiększa nasz ogólny przychód z gospodarki o 10%. Można posiadać tylko jednego skarbnika.

    Starosta
    Urzędnik zajmujący się dbaniem o rozwój naszych ziem. Co turę zwiększa zamożność wybranej prowincji o 3 lub może zostać przypisany do lokacji miasta, zwiększając efektywność lokacji o 33%. Można posiadać wielu starostów.

    Kanclerz
    Ważna postać na każdym dworze, zajmująca się kancelarią monarchy. Jego sztuka manipulacji i obejście znacznie zwiększa skuteczność prowadzenia dyplomacji z NPC. Potrafi załagodzić lub wytłumaczyć wszelkie skandale z otocznia monarchy, dzięki czemu zwiększa prestiż o 2 w każdej turze. Zmniejsza także koszt najemników o 10%. Można mieć tylko jednego kanclerza.

    Mistrz cichych ludzi
    Prócz monarchy, nikt nie wie kim naprawdę jest ten dworzanin który od czasu do czasu znika i pojawia się przy królu, czasami w środku nocy. Każdy jednak boi się wejść mu w drogę, bo i rzeczywiście, pierwszy szpieg i skrytobójca może posunąć się do wszystkiego. Zwiększa skuteczność naszych akcji szpiegowskich, oraz znacznie zwiększa efektywność kontrwywiadu, nawet jeżeli takiego nie zorganizowaliśmy. Czasami potrafi bez polecenia władcy, dowidzieć się czegoś interesującego. Można mieć tylko jednego mistrza cichych ludzi.

    Marszałek
    Zasłużony weteran, zbyt stary na dowodzenie wojskiem, zbyt młody na siedzenie przy ciepłym kominku i bawienie wnuków. Zajmuje się werbunkiem wojsk zaciężnych, zmniejszając koszt piechoty (w złocie) o 25%. Można mieć tylko jednego marszałka.

    Koniuszy
    Opiekun stadnin królewskich. Zmniejsza koszt werbunku kawalerii zaciężnej (w złocie) o 25%. Można mieć tylko 1 koniuszego.

    Nadworny architekt

    Uczony wizjoner, który dzięki przy pomocy pergaminu i pióra i innych dziwnych narzędzi, potrafi jak nikt inny zaprojektować plan murów, zamków czy ogromnej katedry. Zmniejsza koszt fortyfikacji i innych monumentalnych budowli o 20% oraz skraca czas ich budowy o 1 turę (nie krócej jednak niż 1 tura). Można posiadać tylko jednego architekta.

    Uczony
    Nikt nie wie ile ma lat, jednak starzec ten, jak legenda głosi, sztukę pisania i czytania, posiadł na długo przed wybuchem Czarnej Śmierci. Skraca trudność wszystkich badań o 10%. Można posiadać tylko jednego uczonego.

    Artysta
    Nie ma nic bardziej estetycznego niż przepiękne, kolorowe freski na ścianach królewskiej sali jadalnej czy majestatyczne, ogromne witraże w głównej katedrze. Każde poselstwo i każdy gość doceni umiejętności nadwornego artysty, przysparzając nam 10 punkty prestiżu co turę. Można mieć tylko jednego artystę.

    Mistrz kupców
    Niezwykle obrotny mieszczan, potrafiący pomnażać pieniądze, niczym króliki potomstwo. Zwiększa siłę handlu o 0,5. Wykorzystując swoje kontakty, przy dobrej sytuacji gospodarczej w Europie będzie umiał załatwić nam pożyczkę u innych kupców, nie większej jednak niż dwukrotność ceny swojego zatrudnienia. Możemy mieć tylko jednego Mistrza kupców

    Admirał
    Stary wilk morski, mający niesłychany posłuch u swoich ludzi. Dowodzi naszą flotą, znacznie zwiększając jej skuteczność w bitwie. Co do zasady, pochodzi z jakiejś zamożnej, mieszczańskiej rodziny. Można mieć więcej niż jednego admirała.

    Inżynier – Gdyby ukończył uniwersytet na który wysłali go rodzice, najpewniej zostałby uczonym. On jednak zawsze wolał burzyć twierdze niż je wznosić i zawsze ciągnęło tam gdzie szczęk oręża. Jego nauki nie poszły jednak w las, umie zbudować blidę, katapultę czy trebusz, i obliczając tor lotu ciśniętego w stronę twierdzy głazu, sprawić wyłom w murze czy zawalić wieżę. Zwiększa skuteczność broni oblężniczej. Można posiadać wielu inżynierów.

    Biskup/Kapłan/Misjonarz/Inkwizytor/imam
    Bez względu na wyznanie i religię, jest on znaczącym, wysokiej rangi przedstawicielem duchowieństwa. Znacznie przyśpiesza i zwiększa skuteczność nawracania pogan na naszą wiarę. Można mieć tylko jednego kapłana.


    Ostatnio zmieniony przez Piastun dnia Sro Kwi 14, 2021 7:17 pm, w całości zmieniany 1 raz
    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Człokowie dworu Empty Re: Człokowie dworu

    Pisanie by Piastun Nie Lut 21, 2021 12:33 pm

    Od 6 tury ceny najmu dworzan i ich utrzymania zwiększają się. W tej turze możemy jeszcze najmować po cenach niższych.

    Cena za rycerza, admirała, inżyniera, starostę - 30 sztuk złota, 5 sztuki złota co turę
    Cena za całą resztę - 50 sztuk złota, 8 sztuk złota co turę
    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Człokowie dworu Empty Re: Człokowie dworu

    Pisanie by Piastun Pon Mar 22, 2021 11:53 am

    Od przyszłej tury (9) starosta będzie mógł zwiększać zamożność o 2 punkty, zamiast o 1, jak było do tej pory. Zmiana podyktowana jest relatywnie małą opłacalnością jego istnienia.

    Sponsored content


    Człokowie dworu Empty Re: Człokowie dworu

    Pisanie by Sponsored content


      Obecny czas to Sob Lis 23, 2024 6:24 am