Sztuka Wojny

Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

    Bohaterowie

    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Bohaterowie Empty Bohaterowie

    Pisanie by Piastun Pon Paź 10, 2022 8:28 pm

    Bohaterowie

    Spis treści
    1. Bohaterowie
    2. Poziomy doświadczenia
    3. Działania bohaterów
    4. Umiejętności
    5. Pojedynki bohaterów
    6. I Herakles dupa kiedy ludzi kupa


    Bohaterowie

    Od herosów znanych wszystkim mieszkańcom Hellady, opiewanych w pieśniach i hymnach, odróżnić należy bohaterów, którzy nie mają (jeszcze!) osiągnięć tak chwalebnych jak ich mityczni poprzednicy. Każdy gracz ma możliwość kreacji własnych bohaterów, którzy poprzez różnego rodzaju działania, będą zdobywać doświadczenie zwiększając poziom swoich umiejętności. W ten sposób do rozgrywki zostanie wprowadzony element RPGowy, którego moim zdaniem zawsze brakowało.

    Koszt najęcia bohatera wynosi 100 drachm, 5 dzbanów oliwy i 3 amfory wina



    Ostatnio zmieniony przez Piastun dnia Nie Lis 13, 2022 2:15 pm, w całości zmieniany 4 razy
    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Bohaterowie Empty Re: Bohaterowie

    Pisanie by Piastun Pon Paź 10, 2022 8:30 pm

    Poziomy Doświadczenia

    Schemat znany i sprawdzony z jakiegokolwiek RPG będzie miał zastosowanie także tutaj. Bohater poprzez poszczególne akcje i działania będzie zdobywał punkty doświadczenia, które po uzyskaniu pewnej ustalonej liczby będą powodowały zwiększenie poziomu naszego bohatera. Przy każdym level-upie bohater będzie otrzymywał punkt umiejętności, który będzie mógł wydać na zwiększenie którejś z umiejętności określonych na liście poniżej. Naturalnie, z każdym kolejnym poziomem, będzie coraz ciężej awansować naszemu bohaterowi.

    Bohaterowie po uzbieraniu określonej sumy doświadczenia awansują na kolejny poziom. Z każdym posiadanym poziomem, level up wymaga większej liczby punktów doświadczenia, według schematu poniżej:

    Spoiler:


    Ostatnio zmieniony przez Piastun dnia Sro Paź 12, 2022 6:49 pm, w całości zmieniany 3 razy
    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Bohaterowie Empty Re: Bohaterowie

    Pisanie by Piastun Pon Paź 10, 2022 8:32 pm

    Zdobywanie doświadczenia i działania bohaterów

    Bohater może zdobywać doświadczenie na wiele sposobów. Nie istnieje jedno, zamknięte wyliczenie akcji jakie mogą podejmować bohaterowie. Potencjalnie prawie każde działanie podczas którego nasz bohater będzie miał możliwość nauczyć się czegoś nowego będzie skutkowało zdobyciem jakiegoś doświadczenia (nawet w przypadku niepowodzenia). Naturalnie jednak, pokonanie wroga w bitwie lub zabicie Minotaura będzie skutkowało większym przyrostem doświadczenia niż przydzielenie bohatera do zarządzania miastem. Standardowymi działaniami jakie mogą skutkować wzrostem poziomu doświadczenia bohaterów jest:

    • przeczesywanie lasów, jaskiń i gór w naszych prowincjach. Na początku praktycznie zawsze nasz bohater wejdzie w interakcje z centaurami, satyrami lub innymi bestiami, które się tam gnieżdżą. Będzie to najprostszy sposób by zdobyć nieco doświadczenia na początku
    • szeroko pojętą walkę. Zarówno przy podboju nowych prowincji, jak i w bitwach z wrogimi polis, na walce z mitycznymi potworami i bohaterami nieprzyjaciela skończywszy.
    • działań innych niż walka, do których predysponowani są nasi bohaterowie np. szpiegostwo wroga, zarządzanie miastem itp.


    Nasi bohaterowie, w przeciwieństwie do wojska mogą bez potrzeby uzyskiwania prawa przemarszu wędrować przez terytoria innych graczy. Różnego rodzaju pojedynczych kupców/wędrowców/bardów/innej hołoty kręci się tyle, że nikt nie zwróciłby uwagi na jakiegoś niewyróżniającego się mową czy wyglądem gościa. Jeżeli jednak będzie to już większa grupa bohaterów, lub będą oni robić coś "głośniejszego" może dowiedzieć się o tym właściciel prowincji albo nawet cała Hellada.


    Ostatnio zmieniony przez Piastun dnia Pią Paź 21, 2022 6:25 pm, w całości zmieniany 1 raz
    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Bohaterowie Empty Re: Bohaterowie

    Pisanie by Piastun Pon Paź 10, 2022 8:36 pm

    Umiejętności

    Wytrzymałość (odporność) - odporność na wszelkiego rodzaju obrażenia. Ponoć chłopcy spartańscy okładani ku czci Artemidy rózgą aż do mięsa mieli później wyjątkowo twarde plecy. Jest to swojego rodzaju HP naszego bohatera. Umiejętność zwiększają wszelkiego rodzaju tarcze czy pancerze, których bohater używa. Każdy poziom wytrzymałości to 2 punkty życia podczas pojedynku bohaterów.

    Siła - para w łapie i umiejętność walki wręcz zawsze idą w parze. Wyznacza obrażenia zadawane w walce wręcz przez bohatera z różnego rodzaju bestiami jak i wrogimi bohaterami czy herosami. Jeśli na polu bitwy nie ma żadnego godnego przeciwnika, siła bohatera zostanie obrócona przeciw zwykłemu wojsku. Pamiętajmy jednak, że jego udział w bitwie nie jest żadnym gwarantem zwycięstwa! Cechę zwiększają wszelkiego rodzaju miecze, topory czy maczugi, w które jest bohater uzbrojony.

    Zręczność - o ile siła dotyczy walki raczej bronią sieczną i obuchową, o tyle zręczność stanowi o umiejętnościach strzelania z łuku lub posługiwania się oszczepem. Ma znaczenie w początkowej fazie pojedynku z wrogim bohaterem, herosem lub potworem, ponieważ zanim jeszcze dojdzie do walki wręcz można poważnie zranić lub nawet zabić przeciwnika.

    Perswazja - gdy twierdzy lub miastu wroga zaczyna doskwierać głód, człowiek z odpowiednimi umiejętnościami retoryki (lub demagogii) nawet jeśli nie przekona wrogiej załogi do kapitulacji, to z pewnością zasieje w jej sercach poważne ziarno zwątpienia. Wysoki poziom przekonywania może być użyty do przekupienia przynajmniej części oddziałów wroga, pertraktacjach z NPC lub w ustrojach demokratycznych gdy zgromadzenie ludowe blokuje jakiś pomysł władz polis.

    Spryt (mądrość) - nie trzeba być przebiegłym Odyseuszem by szpiegować wroga, jednak by wymyślić konia trojańskiego już tak. Umożliwia podejmowanie akcji wywiadowczych oraz wyznacza szanse na ich powodzenie.

    Zarządzanie - pańskie oko kozę tuczy, jak mówi stare tesalijskie przysłowie. Gdy jedni oddają się namiętnościom walki, inni wykorzystują dany im czas na gospodarzenie. Umiejętność zarządzenia pozwala na przydzielenie bohatera do miasta albo prowincji, w wyniku czego w następnej turze zwiększa się produkcja drachm, wina i oliwy oraz PH ze wszystkich struktur w tym mieście albo prowincji o 17% na każdy jej poziom bohatera.
    Maksymalny poziom: 4

    Pobożność - Być ulubieńcem bogów to rzecz lepsza niż zasiadać w spółkach skarbu państwa. Każdy poziom tej umiejętności zwiększa generowaną przez bohatera podczas modlitwy Przychylność Bogów o 2.
    Maksymalny poziom: 4

    Plądrowanie - zdarcie z pokonanego przeciwnika zbroi to nie tylko przyjemność ale i obowiązek. Zwiększa szansę na to, że wrogi bohater pierzchając zgubi któryś z posiadanych artefaktów o 25%. Zwiększa także wielkość zdobywanych podczas plądrowania łupów o 25%, jeżeli bohater znajduje się w armii, która tego dokonuje.
    Maksymalny poziom: 4

    Uwaga! Poszczególne umiejętności mogą mieć również implikacje fabularne czy być wykorzystane w niektórych wydarzeniach.



    Ostatnio zmieniony przez Piastun dnia Czw Sty 12, 2023 5:39 pm, w całości zmieniany 5 razy
    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Bohaterowie Empty Re: Bohaterowie

    Pisanie by Piastun Pon Paź 10, 2022 8:40 pm

    Pojedynki bohaterów

    Gdy dwóch bohaterów spotyka się na polu bitwy, los sprawia że zawsze się odnajdą i stoczą ze sobą pojedynek. To który z nich wygra zależy od ich poziomów wytrzymałości, siły i zręczności. Walki bohaterów toczą się w dosyć prosty sposób:


    1. Faza dystansowa - jeden i drugi bohater miota oszczepem lub strzela z łuku do drugiego. O zadanych obrażeniach decyduje zręczność danego bohatera.

    2. Faza walki wręcz - tutaj obowiązuje zasada podobna do fazy dystansowej z tym, że o zadanych obrażeniach stanowi siła, nie zręczność. Faza walki wręcz powtarza się do momentu w którym, któremuś z bohaterów skończą się punkty życia (1 wytrzymałość = 2 HP).

    • Zadawanie obrażeń dzieje się jednocześnie.
    • W przypadku gdy zwycięstwo wskazuje na remis, o wygranej decyduje posiadany poziom przychylności bogów, a w przypadku takiej samej wartości - rzut kością.
    • Jeżeli w bitwie będzie 2 bohaterów po jednej stronie, dochodzi do tylko jednego pojedynku między nim a jednym silniejszym z bohaterów strony przeciwnej. Jeżeli nawet samotny bohater wygra, to wycofuje się z bitwy i do drugiego pojedynku nie dochodzi, chyba że gracz w taktyce zaznaczy odmiennie.
    • Nie istnieje możliwość żeby zabić ani wziąć w niewolę wrogiego bohatera. Po przegranym starciu, jego wojownicy/bogowie/hybris/admin chuj wynosi ogłuszonego bohatera w najbliższe bezpieczne miejsce, gdzie ów będzie się kurował przez najbliższy czas


    Przykład
    Korwinos z Mykken ma 5 wytrzymałości, 3 siły oraz 1 zręczności. Jego przeciwnik Leszkes z Milletu ma 6 wytrzymałości, 2 siły oraz 3 zręczności.

    1.Faza dystansowa
    Korwinos rzuca oszczepem w Leszkesa zadając mu 1 obrażenie. Leszkesowi zostaje 11 HP
    Leszkes rzuca oszczepem w Korwinosa zadając mu 3 obrażenia. Korwinosowi zostaje 7 HP
    2. Faza walki wręcz
    Krowinos atakuje Leszkesa zadając mu 3 obrażenia. Leszkesowi zostaje  8 HP
    Leszkes naciera na Krowinosa zadaując mu 2 obrażenia. Korwinosowi zostaje 5 HP
    Krowinos atakuje Leszkesa zadając mu 3 obrażenia. Leszkesowi zostaje  5 HP
    Leszkes naciera na Krowinosa zadaując mu 2 obrażenia. Korwinosowi zostaje 3 HP
    Krowinos atakuje Leszkesa zadając mu 3 obrażenia. Leszkesowi zostaje  2 HP
    Leszkes naciera na Krowinosa zadaując mu 2 obrażenia. Korwinosowi zostaje 1 HP
    Krowinos atakuje Leszkesa zadając mu 3 obrażenia. Leszkesowi zostaje 0 HP
    Leszkes naciera na Krowinosa zadaując mu 2 obrażenia. Korwinosowi zostaje 0 HP

    Jako, że bohaterowie nacierają na siebie jednocześnie, obu skończyło się HP w tej samej serii zadawania ciosów. O zwycięstwie decyduje posiadana Przychylność Bogów, lub w dalszej kolejności rzut kością.


    Ostatnio zmieniony przez Piastun dnia Sro Paź 12, 2022 6:50 pm, w całości zmieniany 1 raz
    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Bohaterowie Empty Re: Bohaterowie

    Pisanie by Piastun Pon Paź 10, 2022 8:43 pm

    I Herakles dupa kiedy ludzi kupa

    Kiedy mówimy o wartości bojowej oddziału hoplity czy łuczników, mniej więcej każdy z nas ma podobne wyobrażenie i rozeznanie. Można jednak zadać pytanie jak wielkie znaczenie podczas kampanii wojennej ma bohater o wysokim poziomie siły czy zręczności lub legendarny Heros. Naturalne jest, że im większy poziom danej umiejętności, tym popłoch i zniszczenie jakie będzie on siał na polu bitwy jest większe. W sytuacjach gdy żadna ze stron nie będzie miała przewagi w bitwie lub wróg umocni się niewielkimi siłami w górskiej prowincji bohater rzeczywiście może okazać się siłą przełamującą. W niektórych przypadkach (np. równowagi sił) bohater może mieć znaczenie decydujące przeważając szale bitwy na jedną czy drugą stronę. Szczególnie wysoki poziom danej umiejętności może znacznie ułatwiać sprawę, sprawiając, że nasz bohater będzie wytracał po kolei żołnierzy wroga, wzmacniając morale naszych żołnierzy, i obniżając chęć do walki wrogich. Na wysokich poziomach umiejętności, bohater może dokonywać czynów heroicznych np. biorąc na siebie lwią część uderzenia wroga i umożliwiając tym samym odwrót naszej armii, lub odwrotnie, poprowadzić przełamujące szyki wroga uderzenie, doprowadzając do trwogi i strachu w wojskach oponenta.W każdym przypadku należy jednak pamiętać, że i Herakles nie pomoże, kiedy ludzi całe morze

    Sponsored content


    Bohaterowie Empty Re: Bohaterowie

    Pisanie by Sponsored content

      Similar topics

      -

      Obecny czas to Sob Lis 23, 2024 2:58 am