Sztuka Wojny

Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

+5
Rizi
Krewetki
el roberto
Princeps
Piastun
9 posters

    Debuff zarządzania

    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Debuff zarządzania Empty Debuff zarządzania

    Pisanie by Piastun Sro Sty 04, 2023 8:50 pm

    Debuff zarządzania
    Nie od dzisiaj widać, że bonusy do zarządzania miastami przez bohaterów są zbyt duże. Zwiększyłem już rolę walki bohaterów w grze, ale jest to za mało. Z racji, że nie lubię zmieniać takich zasad w trakcie trwania gry, a jeśli zmniejszyłbym teraz bonus z zarządzania np. o połowę to Ci gracze którzy pakowali bohatera w zarządzanie mogliby poczuć się poszkodowani (i słusznie), rozpoczynam dyskusję o zmniejszeniu bonusu jaki daje zarządzanie. Swoją propozycję przedstawiam poniżej, wydaje mi się ona wystarczająco wypośrodkowana jeśli chodzi o zbalansowanie rozgrywki i jednoczesne zabezpieczenie interesów osób, które rozwijały bohatera w zarządzaniu, nie wiedząc o zmianie zasad.

    Moja propozycja:
    • Zmniejszenie bonusu z zarządzania z 20% do 10%.
    • Możliwość cofnięcia punktów dodanych bohaterowi w zarządzanie i przyznanie ich do czegoś innego.
    • Zmiany weszłyby od przyszłej tury (czyli w budżecie za turę nr 8 )

    Tymus, AdDur, Princeps and Hareoon like this post

    Princeps
    Princeps


    Liczba postów : 575
    Join date : 31/12/2020

    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by Princeps Sro Sty 04, 2023 9:10 pm

    Ja popieram inicjatywę, natomiast moim zdaniem lepiej by było jakby zarządzanie nie dawało 15% złota i żeby nie dotyczyło PH. W ten sposób ten kto będzie chciał iść mocno w zarządzanie będzie do przodu tylko z drachmami, natomiast nie będzie przodował w technologii.
    el roberto
    el roberto


    Liczba postów : 146
    Join date : 30/12/2020

    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by el roberto Czw Sty 05, 2023 8:32 am

    gracze którzy pakowali bohatera w zarządzanie mogliby poczuć się poszkodowani (i słusznie)

    Zgoda, natomiast przy cofaniu punktów poszkodowani będą gracze, którzy od początku pakowali bohatera w walkę, bo po tej zmianie sytuacja będzie następująca: herosi od zarządzania wypchali skarbiec drachmami, cofną sobie punkty i dadzą w walkę dorównując bohaterom, którzy od początku szkolili się w tej dziedzinie. Podwójny profit dla nich bo i hajsik się zgadza i umiejętności bojowe od 8 tury. Jak żyć Panie MG?

    Tymus and Saharczyk like this post

    Krewetki
    Krewetki


    Liczba postów : 435
    Join date : 30/12/2020

    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by Krewetki Czw Sty 05, 2023 9:19 am

    Nie wiem skąd pomysł, że przydzielanie bohatera z zarządzaniem do miasta/prowincji daje PH.
    Umiejętność zarządzenia pozwala na przydzielenie bohatera do miasta albo prowincji, w wyniku czego w następnej turze zwiększa się produkcja drachm, wina i oliwy ze wszystkich struktur w tym mieście albo prowincji o 20% na każdy jej poziom bohatera.

    W skrócie pomysł zmiany jest z dupy.
    Długa wersja jest taka, że:
    - ci co mają zarządzanie: stracą zyski, ale zyskają bohatera do walki.
    - ci co nie mają zarządzania: zyskają w jedną turę przypakowanych wrogich bohaterów.
    Każdy bohater co siedział w mieście zyskiwał mniej lub wcale doświadczenia, więc zarządzanie miastem było robione kosztem tego.
    Bohaterowie co przeszukiwali jaskinie, walczyli, uczestniczyli w wydarzeniach zyskiwali więcej doświadczenia oraz łupy i przedmioty, kosztem mniejszej ilości drachm z miasta.

    Wyrównywanie tego teraz i "naprawa" systemu wprowadzi tylko niepotrzebny zamęt. Wszystko było wiadome od startu gry.
    Jak ktoś chciał się bawić w indianę jonesa to sobie zrobił takiego bohatera, jak ktoś lubi cyferki to ma innego. Po huk to ruszać?

    Rihs likes this post

    Rizi
    Rizi


    Liczba postów : 182
    Join date : 06/01/2021
    Age : 34

    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by Rizi Czw Sty 05, 2023 10:40 am

    Teraz, właśnie ta zmiana wprowadziła by ogromny zamęt.
    Gustaw
    Gustaw


    Liczba postów : 800
    Join date : 02/01/2021

    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by Gustaw Czw Sty 05, 2023 11:46 am

    Mój plan na naprawę zarządców:

    1. każdy poziom Zarządzania daje 10% więcej drachm;
    2. dodać skilla Artyzm, który działa jak zarządzanie, ale dla PH (albo może zmienić perswazję tak, żeby każdy poziom dodatkowo dawał 5-10% PH? obecnie wydaje mi się to raczej bezużyteczny skill)
    3. Pobożność, Artyzm i Zarządzanie działają **na raz** - tak samo jak Zręczność, Siła i Wytrzymałość działają **na raz** gdy bohater walczy;
    4. Zarządzanie, Artyzm i Pobożność nie mają limitu ile można dać w nie punktów;
    5. Ponieważ Zarządzanie i Artyzm są rozbite, to nieco dłużej powinna być opcja ekspić z zarządzania (np. każdy rok zarządzania daje zawsze 1 pkt ekspa;
    6. Dodanie innych możliwości dla bohaterów-zarządców, żeby był dylemat na temat tego, co powinni w danej turze robić - Bohater zarządca mógłby np. zamiast zarządzać miastem zostać przydzielony do jakiejś budowy świątyni/murów/odbudowy ruin i obniżał koszt świątyni/ruin o 5-10% za poziom (zarówno drachm, jak i surowców) i skracał budowę o jakiś czas. Może zamiast zarządzać miastem mógłby zostać przydzielony do rekrutacji wojska i pozwalić oszczędzić nieco drachm oraz (przede wszystkim) metali?
    7. jakieś potwory czy questy dla bohaterów ze skillami zarządzanie-artyzm-pobożność - może trzeba pomóc Hefajstosowi zrobić inwentaryzację kuźni, może Marsjasz chce zrobić super zajebiste dzieło sztuki, żeby dowieść, że jest lepszym artystą od Apolla i potrzebuje pomocy? Wtedy ponownie - gracze z zarządcami mają do podjęcia decyzje na temat tego, co chcą zrobić ze swoimi bohaterami, a nie bezmyślnie co turę przydzielają ich do miast.

    Co sądzicie?

    Natomiast widzę, że są to daleko idące zmiany i raczej niekoniecznie do zrobienia w 6 turze gry, raczej pomysł na przyszłość. Natomiast obecnie mógłbym zaproponować dwie opcje:

    I. Zarządzanie spada do 15%
    II. Zarządzanie daje tylko drachmy, tak jak było na start.

    W obu przypadkach brak możliwości zmiany statystyk bohaterów - ludzie którzy zrobili bohaterów-zarządców nachapali się pieniędzy, mają lepszą ekonomię, a teraz nagle dostaną jeszcze bohaterów, którzy są w miarę kompetentni do walki i koniec końców będą na jeszcze lepszej pozycji.

    Rihs likes this post

    avatar
    AdDur


    Liczba postów : 385
    Join date : 29/12/2020

    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by AdDur Czw Sty 05, 2023 3:23 pm

    Popieram propozycję Piastuna.
    Officer TJ
    Officer TJ


    Liczba postów : 429
    Join date : 30/12/2020

    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by Officer TJ Czw Sty 05, 2023 4:30 pm

    Moim zdaniem zmienianie zasad podczas gry jest niezbyt uczciwe i na nie miejscu. Zasady były dla wszystkich graczy jednakowe i nikt nikomu nie bronił iść bohaterem pod zrządzanie, więc lament pewnych osób, że ktoś ma więcej można określić znanym uniwersalnym i ponadczasowym słowem "XD". Każdy kto wybrał zarządzanie również musiał jakoś „expić” bohatera i np. ja osiągnąłem swój poziom działaniami kompletnie niezwiązanymi z kwestiami zarządzania, a co za tym idzie teraz gdy ta umiejętność ma zostać znerfiona, to jestem poszkodowany ponieważ mogłem przez ten czas inaczej użyć bohatera poprzez np. wysłanie go do hadesu i osiągnąć inne korzyści oraz inaczej zaplanować swój rozwój i plan na grę. Jeśli "nerf" zarządzania jest nieunikniony to proponowałbym jak krewetki zabrać jedynie bonus z PH (lub zmniejszyć działanie zarządzania na PH), a wszystkim graczom którzy poszli pod zarządzanie dać w takim przypadku rekompensatę dostosowaną indywidualnie bo jak wiadomo każdy gracz miał inną koncepcję, inny poziom zarządzania i inne rzeczy robił bohaterem. Oczywiście nie mam na myśli rekompensaty typu drachmy, PH, PB itd. tylko coś, co nie zaboli reszty graczy czyli np. skrócony czas budowy legendarnej ruiny albo rekrutacji specjalnej jednostki itd.


    Kolejną ciekawą sprawą jest to, że najwięcej do powiedzenia w kwestii „nerfa” maja osoby które wybrały inna ścieżkę rozwoju, i wyglada to na zasadzie, że skoro ja mam więcej to ogólnie jebać mnie i należy mi zabrać bo tak xd. Takie osoby powinny być wyłączone z dyskusji albo analogicznie zaproponować im nerfa innych cech u bohatera jak dowodzenie, walka, wywiad itd.. wtedy gwarantuję, że dyskusja będzie wyglądała zupełnie inaczej.
    Princeps
    Princeps


    Liczba postów : 575
    Join date : 31/12/2020

    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by Princeps Czw Sty 05, 2023 7:06 pm

    el roberto napisał:
    Zgoda, natomiast przy cofaniu punktów poszkodowani będą gracze, którzy od początku pakowali bohatera w walkę, bo po tej zmianie sytuacja będzie następująca: herosi od zarządzania wypchali skarbiec drachmami, cofną sobie punkty i dadzą w walkę dorównując bohaterom, którzy od początku szkolili się w tej dziedzinie. Podwójny profit dla nich bo i hajsik się zgadza i umiejętności bojowe od 8 tury. Jak żyć Panie MG?

    Teoretycznie tak, ale ponieważ na zarządzaniu można zdobyć maksymalnie 3 expa, Ci co poszli w zarządzanie i teraz przestawią się na walkę będą prawdopodobnie koło 2 poziomów w plecy kosztem parudziesięciu/paruset drachm (im więcej zarobili na zarządzaniu tym bardziej powinni być do tyłu z expem). Można się spierać, że to dalej niezbalansowane, ale chyba nie zadowolimy wszystkich (zwłaszcza, że druga strona chce odszkodowań). Dla mnie więc pomysł Piastuna wydaje się dobrym kompromisem, choć oczywiście ma swoje wady.


    Krewetki napisał:Nie wiem skąd pomysł, że przydzielanie bohatera z zarządzaniem do miasta/prowincji daje PH.
    Stąd: https://sztuka-wojny.forumpolish.com/t622-aktualizacja-zasad#7839


    Gustaw napisał:
    Co sądzicie?
    Tak jak napisałeś, o ile ciekawe, to zmiany w I opcji są chyba zbyt duże, żeby je wprowadzać na obecnym etapie gry. Bardziej jestem za tą drugą propozycją (chociaż, wg. tego co pisałem wcześniej, ja bym i zmniejszył bonus z drachm do 15% i bonus z PH zlikwidował).

    Officer TJ napisał:Moim zdaniem zmienianie zasad podczas gry jest niezbyt uczciwe i na nie miejscu. Zasady były dla wszystkich graczy jednakowe i nikt nikomu nie bronił iść bohaterem pod zrządzanie, więc lament pewnych osób, że ktoś ma więcej można określić znanym uniwersalnym i ponadczasowym słowem "XD". Każdy kto wybrał zarządzanie również musiał jakoś „expić” bohatera i np. ja osiągnąłem swój poziom działaniami kompletnie niezwiązanymi z kwestiami zarządzania, a co za tym idzie teraz gdy ta umiejętność ma zostać znerfiona, to jestem poszkodowany ponieważ mogłem przez ten czas inaczej użyć bohatera poprzez np. wysłanie go do hadesu i osiągnąć inne korzyści oraz inaczej zaplanować swój rozwój i plan na grę.

    Ciężko na start powiedzieć, która mechanika jest niezbalansowana, a która nie - to najczęściej wychodzi w trakcie. Nie gramy w grę paradoxu, gdzie wszystkie mechaniki mają określone wartości od początku do końca. Znajdujemy się w nieco luźniejszym gronie, gdzie możemy w razie czego podyskutować jak powinna wyglądać gra. Problem będzie się pojawiać w niedalekiej przyszłości, jak nasze miasta będą za niedługo osiągać po 300 dochodu i 80% z tej wartości to jest 240 drachm rocznie - w chuj kasy (no i dodatkowo bonusu z PH).

    Osoby, które nie ogarnęły, że zarządzanie jest niezbalansowane, będą znacznie do tyłu w tej perspektywie, a przepaść się będzie pogłębiać. Chodzi mi o to, żeby się nie okazało, że gra będzie wyglądać tak, że najsilniejszy okaże się ten co ogarnął jaka mechanika jest najbardziej niezbalansowana i jakiej mechaniki GM nie przemyślał do końca na etapie planowania (nie rzucam kamieniem, bo to się zdarza. Np. TI - o ile miało swoje inne problemy, to np. mechanika rozrostu kolonistów była mocno niezbalansowana na start, więc ją zmieniliśmy na bardziej sprawiedliwą, bo inaczej nie opłacałoby się w ogóle prowadzić ekspansji).

    Officer TJ napisał:Jeśli "nerf" zarządzania jest nieunikniony to proponowałbym jak krewetki zabrać jedynie bonus z PH (lub zmniejszyć działanie zarządzania na PH), a wszystkim graczom którzy poszli pod zarządzanie dać w takim przypadku rekompensatę dostosowaną indywidualnie bo jak wiadomo każdy gracz miał inną koncepcję, inny poziom zarządzania i inne rzeczy robił bohaterem. Oczywiście nie mam na myśli rekompensaty typu drachmy, PH, PB itd. tylko coś, co nie zaboli reszty graczy czyli np. skrócony czas budowy legendarnej ruiny albo rekrutacji specjalnej jednostki itd.


    No nie, to już lepiej nic nie zmieniać, bo to byłoby straszliwie nieuczciwe wobec tych co nie poszli w zarządzanie.


    Officer TJ napisał:Kolejną ciekawą sprawą jest to, że najwięcej do powiedzenia w kwestii „nerfa” maja osoby które wybrały inna ścieżkę rozwoju, i wyglada to na zasadzie, że skoro ja mam więcej to ogólnie jebać mnie i należy mi zabrać bo tak xd. Takie osoby powinny być wyłączone z dyskusji albo analogicznie zaproponować im nerfa innych cech u bohatera jak dowodzenie, walka, wywiad itd.. wtedy gwarantuję, że dyskusja będzie wyglądała zupełnie inaczej.

    Źródło: "No kurna, mówię Ci stary..." xD
    ...
    Ale tak serio: ja też poszedłem w zarządzanie, ale uważam, że i tak powinno zostać zdebuffowane. Nie mówię, że powinno zostać zniesione, ale imo bonusy obecnie są za duże i zaburzają balans gry. Z powodów, które napisałem wyżej, lepiej moim zdaniem by było dla gry, jakby te bonusy zmniejszyć (przynajmniej o niewielką wartość).

    A i nikt nie rzuca w Cb kamieniami, bo masz najsilniejszy kraj (przynajmniej nie widziałem czegoś takiego) - po prostu: imho mechanika jest niezbalansowana i należy ją zmienić.

    Natomiast pomysł z wykluczeniem całej drugiej strony z dyskusji i zobaczeniu jak będzie ona wyglądać później - no nie wiem czy potrzeba komentarza, chyba po prostu to zostawię.



    Podsumowując: stoję dalej przy mojej propozycji: zmiana bonusu w drachmach z 20% na 15% - to nie jest duża zmiana, tak, że Ci co poszli w zarządzanie dalej mogą w nie pójść i czerpać całkiem niezłe pieniążki. PH natomiast nie było oryginalnie w zasadach i jak się okazuje, nawet nie wszyscy do dzisiaj i tak zdawali sobie sprawę z tego, że zarządzanie zwiększa PH.
    avatar
    Rihs


    Liczba postów : 190
    Join date : 15/10/2022

    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by Rihs Czw Sty 05, 2023 9:21 pm

    Uważam że zbicie bonusu z 20% na 15% byłoby ok i nie trzeba w takim wypadku zastanawiać się nad dawaniem możliwości wyjścia z tego zarządzania. Jeżeli jednak miałoby spaść do 10% no to również to rozumiem, ale uważam że zmiany powinny temperować zbyt mocną mechanikę a nie karać graczy za używanie jej, jakby najwyraźniej chciał el roberto. W takim wypadku postulowałbym danie możliwości resetu bohatera ale z otrzymaniem przez niego do rozdysponowania 2 expa za każdą turę aż do wejścia zmiany w życie.
    Piastun
    Piastun
    Mistrz gry


    Liczba postów : 3256
    Join date : 28/12/2020

    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by Piastun Nie Sty 08, 2023 11:00 am

    Ciężko jest odnieść się do wszystkiego co zostało napisane, tutaj i na DC, ale postaram się pokrótce. Po obydwu stronach można znaleźć słuszne (i mniej słuszne) argumenty, które dają łącznie całościowy pogląd na sprawę.

    Odnośnie argumentu o rzekomej stracie graczy, którzy dopiero mają wchodzić bohaterami w zarządzanie i o potencjalnym beneficie w postaci możliwości cofnięcia i przyznania bohaterowi innych umiejętności na nowo: teoretycznie trochę tak, ale powiedzmy sobie szczerze: niezależnie od umiejętności walk konkretnych bohaterów, trzy punkty umiejętności na tym poziomie rozgrywki nie zrobią z bohatera wojownika. Ci gracze z kolei którzy poszliby w zarządzanie teraz, nawet przy zmniejszonym bonusie mają jeszcze przed sobą zapewne wiele tur czerpania korzyści. Matematycznie zaś, nieprawdą jest, że na braku obniżki bonusu najbardziej tracą wtedy oni najbardziej - moim zdaniem jest odwrotnie; Ci gracze którzy czerpali zyski z zarządzania od samego początku, uzyskane na początkowym etapie rozgrywki fundusze mogli reinwestować (pomijające, że na początku drachma jest więcej warta niż teraz), a następnie znów przemnażać uzyskane z domostw środki przez stawkę bonusu i tak przez kilka tur. Jeżeli po zmianie sytuacja ta trwałaby dalej to siłą rzeczy, jakby nie patrzeć i jakich wyjątkowych kejsów by nie tworzyć, 20% od zsumowanej kwoty takiego zysku jest znacznie większe niż 15%, i teoretycznie, gdyby przyjąć, że proceder zarządzania będzie kontynuowany do końca gry i porównać potencjalnego zysku bohatera który dopiero wchodzi w zarządzanie, im większy jest bonus, tym większe będzie rozwarstwienie z tury na turę. Takie "rolowanie" się dochodów z bonusu będzie oczywiście miało miejsce w przypadku jakiegokolwiek bonusu (teoretycznie nawet 1%), ale różnica między uzyskanymi w ten sposób środkami będzie większa tym bardziej, im większy jest bonus. Co prawda, nawet na tym etapie gry ona nie jest duża, ale jednak istnieje. Powyższy przykład oczywiście jest na tyle teoretyczny i abstrakcyjny, że niemożliwy do zastosowania w praktyce, z uwagi na to że żaden bohater nie zajmował się tylko zarządzaniem i w międzyczasie musiał stracić kilka ruchów na inne działania.

    Argument o takich samych zasadach dla wszystkich graczy jest prawdziwy i ja go popieram. Nie trzeba dużo ślęczeć nad mechaniką ani nawet dwa razy czytać zasad by wywnioskować, że bohater może od początku pomnożyć zyski z miasta (co wynika przecież bezpośrednio z zasad), więc każdy gracz mógł wybrać taką drogę. Jednakże, ciężko jest uznać pragmatycznie, że każdy z graczy będzie miał tyle czasu, zapału i przewidywalności by zastanawiać się nad tym co bardziej mu się opłaci, albo co niektórzy sugerowali mi na DC - robić potencjalne kalkulacje porównawcze w excelu (xD). Ja się zgadzam, co do zasady, że minimalizm w zaangażowaniu w grę nie może przekładać się na jakiekolwiek korzyści, ale jesteśmy dorosłymi ludźmi i ciężko oczekiwać, że wszyscy mają czas w życiu by śpipiać w excela robiąc analizy porównawcze. Tym bardziej, że jak zostało zaznaczone, nie da się przewidzieć tego jak będzie toczyła się rozgrywa, szczególnie w przypadku nowych mechanik.

    Argument o stracie innych możliwości działań bohatera w tym czasie jest dosyć silny, a w moim odczuciu nawet niedoceniany. Jak najbardziej prawdą jest, że ci którzy zaangażowali się w zarządzanie - po pierwsze mają niski poziom bohatera w ogóle, bo na zarządzaniu można było zyskać jedynie łącznie 3 pkt doświadczenia czyli 1 lvl-up. Tym samym odpada niewypowiedziane acz sugerowane przeświadczenie o tym, że istnieją takie przypadki bohaterów którzy przez cały czas zarządzają miastem - jeśli by nawet tak było, to jedynie na 40% bonusie. Po drugie - co wynika poniekąd z eventu o swawolach hadesa, bohaterowie zarządzający nie angażowali się zbytnio w oczyszczanie z prowincji z bestii, więc zostają z tym w plecy i będą odczuwali tego skutki. Po trzecie - jak najbardziej prawdą jest, że bohaterowie ci nie zdobywali bogactw i artefaktów oraz nie brali udziału w eventach, które wymagają zaangażowania bohaterów (a takie zamierzam kontynuować), więc tracili ewentualną szansę na inne korzyści niż czysto drachmy. No i po czwarte - nie expiąc a umiejętności dodając w zarządzanie, są słabymi wojownikami. To zaś po booście znaczenia walki (niedawna aktualizacja zasad) będzie widoczne dopiero teraz i w przyszłości, gdy będzie dochodziło do prawdziwych starć i wojen, a nie tylko dręczenia upośledzonych niemot przez myślących graczy o przewadze na każdym polu, jak to miało miejsce do tej pory.

    Z drugiej strony, zdaję sobie sprawę z tego, że teoretycznie, pieniądzem można długodystansowo rekompensować większość strat (czasu straconego przez bohatera nie), a wypracowany w pierwszych turach, (na papierze) daje korzyść do końca gry, ale do tego odniosłem się mimochodem w poszczególnych punktach powyższego wywodu.

    Odnośnie zaś ogólnej koncepcji zmiany zasad ale i ogólnego sposobu sugerowania zmian, jak zostało to określone przez Krewetkiego "pomysłu z dupy": Otóż nie, pomysł nie jest "z dupy" a wypływa nawet nie tyle z moich obserwacji skarbców (choć to też) ale przede wszystkim z sygnalizowania mi przez innych graczy od dłuższego czasu potencjalnej potrzeby zmiany i przewidywanych zaburzeń balansu. Otrzymując kilkukrotnie takie wskazania nie wydaję jednoznacznego werdyktu odrzucając je z góry, a zastanawiam się nad tym, po czym poddaję pod dyskusję i Waszą opinię, tak jak zrobiłem to teraz. Jestem otwarty na wszelkie pomysły, sugestie i uwagi, co przejawia się w istnieniu tego tematu, bo jako prowadzący rozgrywkę nie widzę wszystkiego, co wynika z braku perspektywy gracza i jakkolwiek to nie zabrzmi śmieszne - braku powiązania emocjonalnego z dokonywaną zmianą zasad, stąd piszę ten post i ciekawy jestem poznania waszej perspektywy na dosyć jednak istotną część mechaniki. Gdyby nie sygnalizowanie tego przez niektórych, temat by nie powstał, a co wynika z pierwszego postu w kilku miejscach dosłownie ("rozpoczynam dyskusję", "moja propozycja"), jak i z całości posta, nie jest do arbitralna decyzja podjęta bez konsultacji, a wezwanie do rozmowy. Przyjmowanie narracji o GMie, niesprawiedliwym i wrogim tylko w stosunku do jednego gracza, który nagle wpada na nieuzasadnione, korzystne tylko dla jednej strony pomysły, jest standardem, do którego poniekąd się przyzwyczaiłem, ale nie da się chyba bardziej oddać racji przeciwnej postawie niż zawezwanie do publicznego dyskursu. Zresztą, nie wspominam nawet, że w całej mechanice kilkakrotnie, chyba w każdym temacie jest zaznaczona kolorem i pogrubieniem mowa o ryzyku dokonywanych zmian, co jest nieuniknione dla nowej mechaniki.

    Pomysł Gustawa można sobie rozważać, ale oczywiście w perspektywie pomysłu na przyszłość, zatem nie na temat.

    Zaś "argument" Horsta o wykluczeniu z dyskusji osób mających inną perspektywę jest poniżej poziomu gry Dabrowskiego, zatem degradacją intelektualną jest odnoszenie się do tego.

    Werdykt
    Dalej uważam jednak, że bonus jest za duży a zmiana jest potrzebna. Przedstawione zaś w dyskusji argumenty po obu stronach mają swoje uzasadnienie, wobec powyższego, biorąc pod uwagę, że sam nie lubię dokonywać zmian w trwającej już grze, zmniejszam bonus z zarządzania do 17% za poziom (zaokrągla się na korzyść gracza). Z jednej strony jest to zmiana na tyle niewielka, że niektórzy mogą powiedzieć symboliczna. Z drugiej jednak, na tyle duża by w perspektywie 4 poziomu zarządzania (12%) przez kilka tur móc uzbierać całkiem ładną sumkę, której nikt "tak o" by się nie wyrzekł. Jednocześnie zmiana jest na tyle niewielka, że w żaden sposób nie wpływa na rozważanie dokonania innego wyboru umiejętności bohatera niż zarządzania, więc żadna rekompensata nie wchodzi w grę.

    Zmiana wchodzi od przyszłej tury (zatem będzie miała odniesienie w zyskach na 8 turę) Dyskusję uważam za zamkniętą, dziękuję.

    Sponsored content


    Debuff zarządzania Empty Re: Debuff zarządzania

    Pisanie by Sponsored content


      Obecny czas to Sro Maj 15, 2024 5:31 pm